Metode de autentificare I-B@nk

Pentru a putea accesa noua aplicatie de Internet Banking I-B@nk aveti nevoie de un nume de utilizator si de noul dispozitiv Token pentru generarea codurilor de acces. Acesta poate fi de tipul Hard Token (noul dispozitiv Digipass 260) sau de tipul Mobile Token (softul de generare a codurilor se instaleaza pe telefonul mobil).

Pentru a intra in posesia acestora va rugam sa va prezentati la sediul Intesa Sanpaolo Bank la care aveti conturile deschise si sa completati cererea de configurare a serviciului I-B@nk. Pentru utilizatorii vechii aplicatii care se autentificau prin Hard Token este necesara schimbarea dispozitivului cu noul model.

Hard Token


 Dispozitivul Hard Token - Digipass 260 permite identificarea dumneavoastra ca utilizator al serviciului   I-B@nk si autorizarea tranzactiilor efectuate prin acest serviciu.

Dispozitivul prezinta taste numerice (de la 0-9) si o tasta de pornire/oprire ( ◄ ). Pentru pornirea dispozitivului se apasa o singura data tasta de pornire/oprire.

Din motive de securitate, functionarea este protejata prin intermediul unui cod secret de 4 cifre, numit cod PIN.

Dispozitivul primit de la banca nu are un cod PIN prestabilit. In momentul primirii, dumneavoastra veti seta codul PIN preferat prin introducerea combinatiei dorite (4 caractere numerice), apoi  confirmarea, prin reintroducerea acestuia.

Astfel, posibilitatea de utilizare ulterioara a acestui dispozitiv pentru generarea parolei de identificare si a codurilor de autorizare operatiuni este conditionata de cunoasterea codului PIN.

Atentie: Codul PIN setat este o informatie confidentiala si nu trebuie sa îl dezvaluiti nimanui! Intesa Sanpaolo Bank nu va solicita niciodata dezvaluirea codului PIN personal.

In cazul in care codul PIN este introdus eronat de 5 ori, dispozitivul Token se va bloca, caz in care va trebui sa contactati banca pentru a primi instructiunile de deblcoare.

Pentru schimbarea codului PIN, introduceti PIN-ul actual, apoi apasati lung tasta de pornire/oprire ( ◄ ) pana cand apare mesajul "NEW PIN". In acest moment puteti introduce si confirma noul PIN.

Generarea codurilor OTP (One Time Password) necesare autentificarii in cadrul aplicatiei I-B@nk

 

  • apasati tasta de pornire/ oprire (◄ )
  • tastati codul PIN
  • pe ecranul dispozitivului, in urma generari mesajului "APPLI" selectati tasta 1 pentru a obtine codul unic OTP in vederea autentificarii.

Generarea codurilor MAC (Message Authentication Code) pentru autorizarea operatiunilor initiate prin aplicatia I-B@nk

  • apasati tasta de pornire/ oprire (◄ )
  • tastati codul PIN
  • pe ecranul dispozitivului, in urma generarii mesajului "APPLI" selectati tasta 2, iar in ecranul aparut veti introduce codul generat de aplicatia I-B@nk in pagina de autorizare (acest cod este generat automat de aplicatie in baza detaliilor platii, garantand astfel integritatea datelor in momentul autorizarii tranzactiei).
  • Dispozitivul Token genereaza codul MAC pe care il veti introduce in campul de autorizare a tranzactiei din fereastra aplicatiei.

Mobile Token
 



Software-ul de Hard Token este instalat pe telefonul mobil al utilizatorului si are aceleasi functii ca si dispozitivul Hard Token: genereaza codurile necesare autentificarii in aplicatie precum si codurile necesare autorizarii operatiunilor initiate prin serviciul I-B@nk.  Acest dispozitiv este destinat doar Utilizatorilor care au acces la Internet (necesar doar pentru instalarea aplicatiei pe telefon).

Daca ati optat pentru varianta de Token mobil veti primi 3 mesaje scrise pe telefonul dumneavoastra mobil. Primul mesaj este unul de intampinare. Al doilea mesaj contine link-ul pe care trebuie sa il accesati pentru instalarea aplicatiei de token mobil. Al treilea mesaj contine codul de activare al token-ului mobil. La deschiderea celui de al doilea mesaj, telefonul va cere confirmarea de a accesa Internetul, pentru a descarca si instala aplicatia. Odata cu acceptarea acestui mesaj va incepe descarcarea si instalarea aplicatiei mobile Token.

Dupa ce ati instalat aplicatia, aceasta este activata, iar descarcarea ei folosind acelasi link nu va mai fi posibila.

Pentru activarea token-ului mobil trebuie sa introduceti in aplicatia instalata codul de inregistrare primit in al treilea mesaj (acest cod nu are o limita de timp in care poate fi folosit). Apoi aplicatia va cere configurarea un cod PIN din 4 cifre, dupa care va accesa din nou Internetul pentru activarea token-ului. Cand va alegeti codul PIN aplicatia va genera un indiciu pe care va trebui sa il tineti minte, acest indiciu va aparea de fiecare data dupa introducerea codului PIN impreuna cu notificarea "Acesta este indiciul Dumneavoastra PIN?". Aplicatia mobile Token este acum activa si va arata meniul principal.

Atentie: Codul PIN setat este o informatie confidentiala si nu trebuie sa îl dezvaluiti nimanui! Intesa Sanpaolo Bank nu va solicita niciodata dezvaluirea codului PIN personal.

Daca codul de activare este introdus gresit de 3 ori, procesul de activare va fi blocat si trebuie sa va adresati serviciului gratuit Call Center al bancii pentru o redistribuire de Token.

Pentru a utiliza mobile Token va trebui sa accesati aplicatia in meniul telefonului dumneavoasta si sa introduceti codul PIN stabilit prima oara. Codul PIN nu este verificat de aplicatie, in cazul introducerii unui PIN incorect aplicatia va afisa un indiciu gresit. Daca veti accepta acest indiciu, aplicatia va genera coduri OTP si MAC eronate, ceea ce va duce la blocarea Utilizatorului. In cazul in care sesizati ca indiciul aparut nu este cel corect, la notificarea "Acesta este indiciul Dumneavoastra PIN", raspundeti "Nu" si se va afisa din nou ecranul initial in care trebuie introdus codul PIN.

Codul PIN poate fi schimbat in orice moment prin accesarea optiunii "Ajutor" din meniul principal. Schimbarea codului PIN necesita acces la Internet.

Tot din meniul principal, prin optiunea "Ajutor" puteti accesa datele despre aplicatia dumneavoastra, puteti schimba limba si fontul aplicatiei.

Aplicatia mobile Token se va inchide automat dupa 3 minute de inactivitate.

Generarea codurilor unice OTP necesare autentificarii in cadrul aplicatiei I-B@nk

  • accesati aplicatia Intesa Token din meniul telefonuluiintroduceti codul PIN si verificati ca indiciul obtinut este corect
  • alegeti optiunea OTP din meniul aplicatiei pentru obtinerea codului OTP in vederea autentificarii

Generarea codurilor MAC pentru autorizarea operatiunilor initiate prin aplicatia I-B@nk

  • accesati aplicatia Intesa Token din meniul telefonului
  • tastati codul PIN si verificati ca indiciul obtinut este corect
  • alegeti optiunea MAC din meniul aplicatiei si in ecranul obtinut introduceti codul generat de aplicatia I-B@nk in pagina de autorizare (acest cod este generat automat de aplicatie in baza detaliilor platii, garantand astfel integritatea datelor in momentul autorizarii tranzactiei).
  • mobile Token va genera un alt cod pe care il veti introduce in campul de autorizare a tranzactiei din fereastra aplicatiei.