- Fees and commissions
- Data Protection
- Data Protection
- ANAF Protocol
- General business conditions
- Interest rates for saving products
- Deposits guarantee - FGDB
- Internet Banking and mToken user manual
- Open Banking
- Recommendations for safe banking
- Accounts mobility
- Your rights when making payments in Europe
- Data update
Data Protection
Cum și când să o folosești
Ne poți semnala oricare din situațiile de mai jos contactându-ne fie telefonic prin intermediul Call Center la numerele 0800 800 888 (gratuit, apelabil din orice rețea de telefonie din România) respectiv 0040372712194 (număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie din România și din străinătate), disponibile 24/7; prin e-mail la adresa contact@intesasanpaolo.ro sau prin prezentarea în orice unitate teritorială a Băncii.
Descarcă și completează Formularul de Refuz la Plată.
Anexează documentele justificative (solicitate conform regulamentelor internaționale de disputare a tranzacțiilor cu carduri întocmite de Visa și Mastercard).
Lista de documente:
- Confirmarea procesării comenzii de către comerciant (ex. bilete de avion în format electronic, mail de confirmare etc);
- Dovada că ai încercat anterior să contactezi comerciantul pentru soluționare sau pentru recuperarea banilor (email sau printscreen);
- Dovada anulării serviciului sau produsului cumpărat;
- Orice alte dovezi scrise cu privire la tranzacția contestată
În cazul contestării unei tranzacții neautorizate ai obligația să sesizezi organele de urmărire penală în cel mai scurt timp de la constatarea evenimentului și să furnizezi Băncii dovada depunerii plangerii.
Trimite-ne documentele pe email către contact@intesasanpaolo.ro sau depune-le în orice sucursală a băncii, în cel mai scurt timp de la constatarea evenimentului pentru a-ți mări șansele de recuperare a sumei.
Îți vom analiza refuzul la plată și îți vom transmite un răspuns în termen de maxim 15 zile lucrătoare. În cazul în care, din motive independente de Bancă, raspunsul nu poate fi dat în termen de 15 zile lucrătoare, îți vom transmite un raspuns provizoriu și vom reveni cu un răspuns final în termen de maxim 35 zile lucrătoare de la depunerea contestației.
Cele mai frecvente situații în care este necesară inițierea unui refuz la plată sunt:
1. Ai încercat să retragi o sumă de la ATM, dar aceasta nu ți-a fost eliberată total sau parțial?
Dacă identifici pe extrasul tău de cont o tranzacție de retragere numerar la care suma nu ți-a fost eliberată integral sau partial, trebuie să inițiezi procedura de refuz la plată fie prin intermediul Call Center fie prin intermediul oricărei unități terioriale a Băncii.
2. Ai comandat un produs sau serviciu online plătind cu cardul, dar nu ai primit produsul sau serviciul respectiv?
În acest caz primul pas este să încerci să soluționezi problema direct cu comerciantul, preferabil în scris. Asa este cel mai usor, pentru ambele părți. Mai mult decât atât, în acest caz, banii tăi vor ajunge înapoi în contul tău într-un timp mult mai scurt decât în cazul unui refuz la plată.
Dacă nu reușești să ajungi la o înțelegere cu comerciantul, ne poți solicita inițierea procedurii de refuz la plată(prin intermediul Call Center sau sucursală).
3. Tranzacție cu suma greșită
Dacă observi că suma aferentă unei plăți cu cardul pe care ai efectuat-o nu este corectă, de exemplu s-a dorit a fi scrisă suma de 60 LEI și din greșeală vănzătorul a tastat 600 LEI, te rugăm să iei legătura cu comerciantul în vederea soluționării în mod amiabil.
Dacă nu poți rezolva cu comerciantul. atunci ai posibilitatea inițierii refuzului la plată, la care vei anexa toate documentele justificative aferente tranzactiei.
Tranzacția NU mai poate fi anulată.
4. Tranzacție recurentă
Dacă ți-ai înregistrat cardul pe anumite site-uri pentru a beneficia de un anumit serviciu/abonament și dorești să contești acest tip de tranzacții te rog să ții cont de următoarele aspecte:
Acest tip de tranzacții sunt considerate recurente și sunt inițiate în mod automat de către comerciantul respectiv;
Citește cu atenție termenii și condițiile prezentate pe site, de obicei se menționează în mod expres faptul că abonamentul se va prelungi în mod automat dacă nu îi notifici în scris că dorești renunțarea la acesta;
Dacă ai facut acest lucru, și totuși cardul este debitat în continuare atunci ne poți solicita inițierea refuzului la plată anexându-ne și corespondența cu comerciantul prin care ai solicitat renunțarea la serviciu/abonament.
5. Nu ai autorizat o tranzacție cu cardul? Suspectezi că datele cardului au fost folosite în mod neautorizat?
Dacă nu recunoști o tranzacție în cont și crezi că ți-a fost utilizat cardul fără permisiunea ta, primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să îți blochezi cardul apelând Serviciul Call Center la numerele 0800 800 888 (apel gratuit din orice rețea de telefonie din România) respectiv 0040372712194 (număr cu tarif normal, apelabil din orice rețea de telefonie din România și din străinătate), disponibile 24/7.
Ulterior, trebuie să completezi și să ne transmiți formularul de refuz la plată (fie prin Call Center fie prin sucursală) împreună cu dovada sesizării organelor de urmărire penală.