Recomandările noastre pentru aceste momente dificile



  • Evitați aglomerația


    Utilizați soluțiile
    alternative și
    evitați deplasarea la bancă
     


  • Banking de acasă


    Utilizați aplicația
    Internet Banking
    pentru a vă efectua tranzacțiile
     


  • Contactați-ne


    Pentru informații și
    suport vă rugăm
    să ne contacți la 0800 800 888
    sau pe email:
    suntem.aici@intesasanpaolo.ro

La Intesa Sanpaolo Bank tratăm cu maximă seriozitate măsurile impuse pentru minimizarea posibilităților de infectare cu Coronavirus (Covid-19). Astfel, am facut demersurile necesare  pentru a proteja sănătatea clienților și a colegilor noștri, ținând cont de informațiile furnizate de autoritățile bancare de supraveghere din România, organizațiile de sănătate din țară și din străinătate și respectând direcțiile, restricțiile și directivele autorităților române.   

Această pagină conține toate informațiile despre măsurile pe care le-am luat pentru limitarea efectelor pandemiei Covid-19, susținerea companiilor și persoanelor fizice, simplificarea anumitor fluxuri și asigurarea accesului la servicii bancare în condiții de siguranță pentru toți clienții noștri. Vom actualiza această secțiune în mod constant, în funcție de noutățile apărute în contextul actual.


SUSPENDAREA PLĂȚII RATELOR 

Suntem aici să vă oferim cele mai bune soluții și să vă sprijinim în această perioadă delicată. În cazul în care veniturile v-au fost afectate direct sau indirect de situația generată de pandemia COVID-19, puteți solicita suspendarea plății ratelor pe o perioadă cuprinsă între 1 și 9 luni, fara a depăși termenul de 31.12.2020. Solicitarea trebuie trimisă până pe 15.06.2020.

Pentru informații suplimentare despre suspendarea plății ratelor, întrebări frecvente și modalitățile de cerere a suspendării plății ratelor, vă rugăm să intrați AICI pentru persoane fizice si AICI pentru persoane juridice.


FACILITĂȚI ȘI REDUCERI DE COMISIOANE

În ciuda ajustărilor pe care fiecare dintre noi trebuie să le facă, credem că unele lucruri trebuie să continue să se întample la fel ca înainte. De aceea, am luat o serie de măsuri pentru a ne asigura că aveți acces la conturi și tranzacții oriunde și oricând. Astfel, începând cu 31.03.2020 am redus la zero comisioanele pentru unele dintre cele mai utilizate produse și servicii:


ZERO COMISION

  • administrare aplicație I-B@nk pentru toate categoriile de clienți, până la 31 decembrie 2020;
  • emitere card de debit principal  Visa Inspire, până la 30 iunie 2020;
  • retragere numerar de la orice bancomat din România pentru cardurile Visa Inspire și Visa Business, până la 30 septembrie 2020;
  • încasările în RON și in EUR către țări din Comunitatea Europeană (SEPA) pentru toate persoanele juridice (intra și interbancare prin ordine de plată și instrumente de debit), până la 30 iunie 2020;
  • administrare lunară pentru clienții companii mici și intreprinzători individuali cu ofertă tranzacțională, indiferent de rulajul lunar prin conturile curente deschise la noi, până la 30 iunie 2020.

În plus, am suspendat până la finalul anului curent mecanismul de închidere automată a Planurilor de Acumulare în cazul nealimentării de 3 ori în cursul unui an calendaristic. Astfel, chiar dacă, pentru moment, nu mai puteţi pune bani deoparte, sumele economisite rămân în Planul de Acumulare şi nu sunt transferate în contul curent.


ONLINE E MAI SIGUR. ÎN PLUS, E GRATUIT

Banking-ul cel mai sigur este acela din propriul cămin. Alegeți serviciul Internet Banking I-B@nk în locul vizitelor în sucursală pentru diferite plăți, schimburi valutare, aflarea soldului sau a istoricului contului, deschideri de cont sau depozite. Pentru clienții persoane fizice, activarea serviciului Internet Banking este gratuita și poate fi efectuată la distanță, fără a fi necesară prezența în sucursală. Pentru detalii, vă rugăm să contactați sucursala dumneavoastră. In plus, aveți zero comision de administrare până la finalul anului.


FOLOSIȚI CARDUL DE DEBIT

Folosiți cardul de debit Visa Inspire pentru plăți la comercianți sau online. Astfel, evitați contactul cu numerarul și aglomerația. Pentru persoanele fizice emiterea cardului de debit Visa Inspire este gratuită până la 30.06.2020 și se poate efectua fără a veni în sucursalele băncii.


DESPRE NUMERAR

Dacă aveți neapărat nevoie de numerar, comisionul de retragere este zero de la orice bancomat de pe teritoriul României, până la 31.09.2020, pentru cardurile emise de Intesa Sanpaolo Bank.

Bancomatele nostre sunt monitorizate și alimentate atunci când este necesar, pentru a putea fi utilizate fara probleme. Call Center-ul nostru, 0800 800 888, vă stă la dispoziție 24/7, în special pentru urgențe legate de cardurile de debit.


DACĂ TREBUIE SĂ NE VIZITAȚI

Sucursalele noastre sunt dezinfectate și igienizate periodic și vor rămâne deschise pentru dumneavoastră, dar am introdus câteva restricții și măsuri pentru a reduce posibilitățile de răspândire a virusului. Astfel, incepand cu  data de 26.03.2020 am modificat programul în sucursale după cum urmează:

Alba Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Bistrița, Brașov, Sucursala Municipiului București, București Cantemir, București Victoriei, Buzău, Cluj Napoca 21 Decembrie, Cluj Napoca Avram Iancu, Constanța, Craiova, Deva, Galați, Iași, Oradea, Piatra Neamț, Pitești Republicii, Ploiești, Satu Mare, Sibiu, Sighisoara, Suceava, Târgoviște, Târgu Jiu, Târgu-Mureș, Timișoara B-dul Revoluției, Timișoara Centru, Zalău: Luni - Vineri 09:00 - 15:00

Dacă vizita în sucursală nu poate fi amânată, vă rugăm să stabiliți în prealabil o întâlnire sunând la numarul de telefon al sucursalei. Aici puteți găsi datele de contact.

Doar un număr limitat de clienți (câte doi) intra în sucursală în același interval de timp. Vă rugăm să așteptați să fiți invitați înăuntru de către colegii noștri din unități, iar pe durata vizitei să păstrați distanța de minimum 2 metri față de cei din jurul dumneavoastră.

Vă rugăm să nu ne vizitați în sucursale dacă:

  • ați fost în străinătate în ultimele 14 zile sau ați intrat în contact cu alte persoane care  au fost în străinătate;
  • ați intrat în contact cu o persoană infectată cu Coronavirus sau dumneavoastră simțiți ca ați putea avea  simptome ale bolii.

Vă așteptăm în sucursalele noastre cel mai devreme în 14 zile de la momentul în care v-ați aflat în oricare dintre situatiile descrise mai sus, adică dupa perioada de incubație de doua săptămâni pentru Coronavirus - așa cum a fost comunicată de către sursele oficiale.


ATENȚIE LA FRAUDELE CIBERNETICE


În vreme ce tot mai multe persoane sunt nevoite să lucreze de la distanță, în această perioadă marcată de restricțiile de circulație determinate de răspândirea COVID-19, activitățile pe Internet au un trend ascendent. Atacatorii sunt conștienți de acest lucru și "văd" situația specială în care ne aflăm ca pe o oportunitate de a lansa diferite forme de atacuri, mai mult sau mai puțin complexe.

Va informam ca am primit in acest sens o serie de notificari de la CERT - RO - Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica si de la Europol, dupa cum urmeaza:

Atacuri de tip "Scam"

O nouă campanie de tip scam se propagă în aceste zile în mediul online și are ca țintă utilizatori din România.

Acest gen de atacuri sunt transmise prin intermediul unor mesaje de e-mail, care contin atasamente infectate cu "malware (de exemplu: informare cu privire la procesarea unor incasari pe conturile bancare sau vouchere la diverse hypermarket-uri, destinatarul fiind tentat a accesa acele fisiere etc.), link-uri care va directioneaza catre pagini web false etc., cu scopul de a sustrage informatii personale, extrem de sensibile legate de: date bancare, parolele conturilor de mail, retele de socializare, youtube etc., iar ulterior acestea vor fi utilizate de catre infractori pentru a prelua controlul total asupra acestora.

Atacuri de tip "Spoofing"

Spoofing-ul se referă la acțiunea de a falsifica adresa expeditorului de la care au fost primite mesajele de e-mail, pentru a ascunde identitatea adresei reale, de unde provine mesajul, cu scopul de a obtine un avantaj nelegitim. Practic, atunci când identitatea expeditorului este falsificată, mesajul primit pare să provină de la o altă persoană, sau din altă zonă, decât sursa reală.

Această tehnică este adesea folosită în campaniile de tip phishing sau de tip "malware", pentru că oferă destinatarului falsa impresie că mesajul vine de fapt de la o sursă de încredere, lucru care îl poate face mai puțin vigilent.

Acest gen de atac cibernetic, de regulă, are ca scop păcălirea potențialelor victime, prin determinarea acestora să efectueze anumite acțiuni, care pot duce la compromiterea/infectarea dispozitivelor și la scurgerea de informații/colectarea de date cu caracter personal.

In vederea protejarii impotriva acestor tipuri de fraude, va reamintim ca:
- Banca nu va solicita niciodata clientilor sai expedierea datelor cu caracter personal prin intermediul telefonului, SMS, e-mail-ului sau retelelor de socializare;
- Banca nu va solicita niciodata clientilor sai poze cu cardurile bancare, coduri PIN si alte date prin intermediul canalelor nesecurizate;
- Orice solicitare de expediere a datelor prin intermediul canalelor electronice, primita din partea Bancii, vine ca raspuns la solicitarile inainte de catre dvs., utilizand website-ul sau adresele oficiale de e-mail ale Bancii.

De asemenea, tinand cont de informatiile furnizate mai sus, va recomandam sa aplicati urmatoarele masuri preventive:
- Fiti precauti in gestionarea oricarui e-mail primit, care contine atasamente sau link-uri;
- Nu deschideti niciun fel de fisiere atasate / link-uri din interiorul mesajelor e-mail primite de la un expeditor necunoscut, suspect sau care nu prezinta incredere;
- Stergeti imediat aceste mesaje, impreuna cu fisierele atasate, golindu-se dupa aceea si folderul "Trash" sau "Deleted Items" al clientului de e-mail;
- Nu transmiteti acest tip de mesaje de e-mail altor destinatari;
- Nu dezvăluiți informații personale sau financiare in mesaje de  e-mail și nu răspundeți la solicitările primite via e-mail pentru aceste informații;
- Utilizați surse de încredere - cum ar fi site-uri web legitime, guvernamentale, pentru informații actualizate, bazate pe fapte despre COVID-19;

Informare asupra unui atac informatic în desfășurare: un virus care preia accesul la aplicațiile de tip Internet-Banking de pe dispozitivele mobile

Vă informăm că, în contextul pandemiei de Coronavirus, a fost identificată o campanie de distribuire de malware, care vizează furtul de credenţiale bancare de pe dispozitivele mobile ale utilizatorilor.

Aceasta campanie de distribuire de malware este bazată pe transmiterea unor SMS-uri de tip text, redactate in limba Romana si care conțin sintagma "Detalii secrete COVID-19". De asemenea, aceste mesaje contin și un link care invita utilizatorii sa il acceseze pentru descărcarea de informaţii privind SARS-CoV-2. Odată accesat accest link, se descarcă pe telefon o versiune nouă a troianului Cerberus Android Banker (un fișier denumit File.apk), care infectează dispozitivele mobile cu sisteme de operare Android, avand versiunile cuprinse între 4.0 și 10. Funcţionalităţile Cerberus Android Banker împiedică atât detectarea acestuia de către serviciul Play Protect specific Android, cât şi dezinstalarea ulterioară a aplicaţiei de către utilizator.

Principalul pericol este acela că troianul oferă acces ilicit la date din aplicațiile bancare. De asemenea, Cerberus Android Banker poate extrage date despre aplicațiile de mesagerie și poștă electronică instalate pe dispozitivul vizat (spre exemplu: WhatsApp sau Gmail), precum și jurnalizarea apăsărilor de taste și exfiltrarea datelor astfel obţinute. Acesta permite, de asemenea, colectarea și redirecționarea SMS-urilor și a poștei electronice, efectuarea sau redirecționarea de apeluri, colectarea listei de contacte și a istoricului apelurilor, precum și monitorizarea locației dispozitivului.

De asemenea, tinand cont de informatiile furnizate mai sus, va recomandam sa aplicati urmatoarele masuri preventive:
- Fiti precauti in gestionarea oricarui e-mail sau SMS primit, care contine atasamente sau link-uri;
- Nu deschideti niciun fel de fisiere atasate / link-uri din interiorul mesajelor e-mail sau SMS-urilor primite de la un expeditor necunoscut, suspect sau care nu prezinta incredere;
- Stergeti imediat aceste mesaje, impreuna cu fisierele atasate, golindu-se dupa aceea si folderul „Trash” sau „Deleted Items” al clientului de e-mail;
- Nu transmiteti acest tip de mesaje de e-mail altor destinatari;
- Nu dezvăluiți informații personale sau financiare in mesaje de  e-mail și nu răspundeți la solicitările primite via e-mail pentru aceste informații;
- Utilizați surse de încredere - cum ar fi site-uri web legitime, guvernamentale, pentru informații actualizate, bazate pe fapte despre COVID-19;
- Verificati conturilor bancare pentru a depista eventualele accesări neautorizate;
- În cazul în care aveți suspiciuni de infectare a dispozitivului mobil, sunt indicate următoarele măsuri: resetati dispozitivul prin revenire la setările din fabrică şi schimbati credenţialele pentru autentificarea la dispozitiv şi în aplicaţii.

Social engineering

În contextul răspândirii infectarii cu COVID-19, persoane rău intenționate au început să se foloseasca de organizațiile de sănătate și entitățile guvernamentale, în campanii de tip „social engineering”, pentru a invoca frica, sperând să declanșeze acțiuni care să le ofere posibilitatea de a avea acces la sisteme și informații sensibile. Problema a devenit atât de acuta încât Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Organizația Națiunilor Unite (ONU) au emis declarații specifice, amintind cetățenilor să fie vigilenți cu privire la astfel de escrocherii. Mai multe detalii aici

Nouă metodă de fraudă: Înlocuirea cartelei SIM (SIM SWAP)

Ca urmare a informațiilor primite de la Banca Națională a Românei privind identificarea, la nivelul sistemului bancar, a unei noi tipologii de operațiuni frauduloase de tipul „SIM SWAP – frauda prin intermediul înlocuirii cartelei SIM", vă oferim informații utile și măsurile de securitate recomandate, pentru a vă proteja de acest gen de atacuri frauduloase. Mai multe detalii aici

 

SURSE OFICIALE

Pentru a fi la curent cu toate știrile oficiale și informațiile verificate în legătură cu situația actuală a României utilizati doar https://stirioficiale.ro/informatii.