• No Suggestions Result

ECONOMIE CIRCULARĂ

O transformare tip Economie Circulară a industriei modei

Moda este unul dintre poluatorii cei mai mari de pe planeta noastră. Intesa Sanpaolo ajută această industrie să se reinventeze prin intermediul Economiei Circulare

04/05/2021

 

De la energia și apa utilizate pentru a produce materiale până la cantitățile uriașe de modă „rapidă” purtată o singură dată care ajunge la deșeuri, în prezent, hainele noastre sunt costisitoare pentru Pământ.
Industria modei este unul dintre contribuitorii principali la criza de mediu cu care ne confruntăm. Este responsabilă pentru 10% din emisiile de carbon globale – mai mult decât toate zborurile internaționale și transporturile maritime combinate. La nivelul actual, emisiile de gaze de seră ale industriei modei vor crește la peste 50% până în 2030 (1). Cum arată asta în oglindă? Nu prea bine.


Împreună cu Fundația Ellen MacArthur – în calitate de prim partener strategic al acesteia – Intesa Sanpaolo se implică în ajutarea transformării Economiei Circulare în realitate. O parte din acest proces este să ajute industria modei să fie mai sustenabilă prin intermediul lanțului de aprovizionare: de la crearea de materiale sustenabile până la asigurarea faptului că hainele sunt făcute să dureze, nu să se strice și să ajungă la groapa de gunoi. În general, banca își ajută clienții cu privire la tranziția lor de la modurile liniare la modurile sustenabile ale economiei circulare de a face afaceri.


O pereche de blugi obișnuită este departe de a fi sustenabilă, folosindu-se mii de litri de apă pentru a o produce. Însă Candiani Denim (2), un client al Intesa Sanpaolo, utilizează fibre de Lyocell în loc de fibre de bumbac, pentru a face materialul mai blând cu planeta. Lyocell este derivat din pulpa copacului de eucalipt ce crește rapid. În comparație cu bumbacul, acesta consumă doar jumătate din cantitatea de apă necesară pentru a prelucra fibrele utilizabile (3). Candiani Denim aprovizionează cu denim mărcile globale mari, determinând schimbarea prin furnizarea de alegeri sustenabile pentru clienții săi, casele de modă, care oferă mai departe posibilitatea unei alegeri sustenabile pentru clienții lor.
Intesa Sanpaolo are o facilitate de credit de finanțare dedicată Economiei Circulare în valoare de 6 miliarde de Euro, pentru afaceri precum Candiani Denim, pentru ca acestea să investească în procese circulare. Acest lucru ar putea însemna introducerea unei tehnologii ecologice, îmbunătățind eficiența sau dezvoltând materiale mai ecologice. Intesa Sanpaolo a stabilit și o obligațiune eco.
Zegna Group, un producător de îmbrăcăminte de lux pentru bărbați este o altă companie susținută de Intesa Sanpaolo care anuleaza practicile risipitoare ale industriei modei. Compania a construit două uzine hidroelectrice pentru a-și face consumul de energie mai sustenabil, iar în prezent, 40% din energia utilizată de uzinele acesteia este regenerabilă (4). Zegna Group a făcut și mai multe investiții în recuperarea produselor secundare din procesul de confecționare a textilelor și repunerea acestora în ciclul de producție – de exemplu, reutilizarea a 20% din reziduurile de apă din uzinele sale, care însumează 70.000 de metri cubi de apă pe an (5).


Transformarea circulară a industriei modei nu este bună doar pentru planetă; are și sens din punct de vedere al afacerilor. Zegna, de exemplu, vinde în jur de 15% din produsele sale secundare din textile altor companii, însemnând în jur de 95 de tone de material reutilizat și nu aruncat – iar acest lucru aduce și profit companiei.
Obiceiurile consumatorilor sunt și ele în schimbare, iar tendințele privind reutilizarea și închirierea hainelor se estimează că vor deveni din ce în ce mai populare în deceniul următor. Cercetările ne arată că, dacă fiecare dintre noi ar cumpăra un articol la mâna a doua în fiecare an în loc de un articol nou, beneficiul ar fi echivalentul plantării a 66 de milioane de copaci și economisirea a 1,25 de miliarde de dușuri în cantitate de apă (6).


S-a terminat cu moda rapidă. Viitorul este doar despre îmbrăcăminte bine croită și de durată – haine care sunt mai blânde cu Pământul și apreciate de proprietarii lor.

Urmăriți video-ul pentru a afla mai multe.

 

Surse de text 

  1. https://www.worldbank.org/en/news/feature/2019/09/23/costo-moda-medio-ambiente
  2. https://www.world.intesasanpaolo.com/fashioning-sustainable-future/
  3. https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/lyocell-fiber
  4. https://group.intesasanpaolo.com/content/dam/portalgroup/repository-documenti/sostenibilt%C3%A0/inglese/2020/Green%20Bond%20Report%202020%20focused%20on%20CE.pdf p9
  5. https://group.intesasanpaolo.com/content/dam/portalgroup/repository-documenti/sostenibilt%C3%A0/inglese/2020/Green%20Bond%20Report%202020%20focused%20on%20CE.pdf P9
  6. https://www.thredup.com/resale/#eco-impact

Surse statistice video 

  • Aruncăm haine în valoare de 460 miliarde de dolari pe an, - p20
  • Fabricarea de îmbrăcăminte folosește suficientă apă pentru a satisface nevoile a 5 milioane de oameni în fiecare an
  • Dacă nu se schimbă nimic, până în 2050, industria modei va consuma un sfert din bugetul mondial de carbon - p21
  • Avantajul fiecăruia dintre noi de a trece un articol la mâna a doua ar fi echivalentul plantării a 66 de milioane de copaci și a economisirii a 1,25 miliarde de dușuri în apă
  • Se așteaptă ca piața globală de închiriere de îmbrăcăminte online să atingă o valoare de două miliarde de dolari până în 2025

Distribuie articolul

Mai multe articole

Economie Circulară pentru alimente: de la gust amar la zero deșeuri
Crearea orașelor inteligente
Economia circulară ne poate ajuta să ieșim din blocajul provocat de pandemia Covid -19
Ai nevoie de ajutor?

Servicii de asistență disponibile non-stop

Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii similare necesare funcționării site-ului, analizării performanței, pentru a-ți oferi conținut personalizat după interese și preferințe, precum și pentru activitatea noastră de publicitate online. (Politica de cookies)