• No Suggestions Result

PREZENȚA INTERNAȚIONALĂ

IMM-urile stimulează creșterea economică în Egipt

Oferta digitală a ALEXBANK pentru afaceri mici va ajuta la transformarea țării

30/11/2021

Ca bancă din sectorul privat, ALEXBANK este neobișnuită prin faptul că este prezentă în toate cele 27 de guvernorate egiptene, cu excepția uneia, prin cele 179 de sucursale ale sale.

Puterea băncii este în retail, microfinanțare și IMM-uri, cu un accent deosebit pe sectorul agricol. Aici, spune Dante Campioni, CEO și director general al ALEXBANK, banca este văzută ca un exemplu, unul crucial pentru ambițiile Egiptului.

Motivul pentru aceasta este parțial trecutul lui Campioni, care include small business: și-a făcut cariera în retail, wholesale și banking de investiții în Asia și Europa, inclusiv Londra și Italia.

El a atras inițial atenția băncii asupra acestui segment de piață. „Italia și Egiptul sunt destul de asemănătoare prin faptul că ambele sunt dominate de IMM-uri mai degrabă decât de marile corporații”, spune el. „Acest lucru ne-a oferit un avantaj.”

"Puterea băncii este în retail, microfinanțare și IMM-uri, cu un accent deosebit pe sectorul agricol"

Dante Campioni, CEO, Alexbank

Cu toate acestea, penetrarea bancară în Egipt este încă foarte scăzută și, potrivit lui Campioni, doar aproximativ o treime din populația egipteană are un cont bancar. „Ne aflăm într-o situație în care atât populația, cât și companiile sunt insuficient bancarizate”, spune el. „Așa că avem câteva oportunități grozave de a ne apropia de clienți și de a oferi ceea ce ei se așteaptă cu adevărat de la o bancă.”

Ritmul transformării este rapid, spune Campioni, și este condus de Banca Centrală a Egiptului, care a jucat un rol activ în vizarea segmentelor defavorizate ale economiei.

Însuși ALEXBANK este rezultatul privatizării cu succes a unei bănci publice în 2006. Intesa Sanpaolo a achiziționat 80%, restul rămânând în mâinile Ministerului de Finanțe (sunt doi membri ai consiliului de administrație din minister).

În urmă cu câțiva ani, Banca Centrală a Egiptului a ordonat ca cel puțin 20% din totalul împrumuturilor bancare să fie direcționate către IMM-uri până în 2019. ALEXBANK este una dintre puținele bănci care a atins acest obiectiv. Minimul a fost crescut la 25% până la sfârșitul anului 2022 – iar Campioni spune că ALEXBANK este „aproape deja acolo”.

Digitalizarea și automatizarea sunt cheia transformării băncii. În câteva săptămâni, banca va lansa primul dintr-o serie de fluxuri de lucru complet automatizate end-to-end, care vor reduce semnificativ timpul de încasare pentru clienții săi.

Un alt motiv pentru succesul ALEXBANK în acest domeniu este că a creat o rețea solidă de relationship managers „De asemenea, am făcut multe pentru a simplifica documentația necesară și a automatiza procesele de creditare”, spune Campioni. În acest sens, digitizarea și automatizarea sunt cheia transformării băncii. În câteva săptămâni, banca va lansa primul dintr-o serie de fluxuri de lucru complet automatizate end-to-end care, spune Campioni, „va reduce dramatic timpul de încasare pentru clienții noștri”.

Când IMM-urile merg la o bancă, spune el, „au nevoie de un răspuns rapid. În Egipt, până de curând, acest lucru putea fi măsurat în luni.” Noul flux de lucru înseamnă că timpul de răspuns va scădea de la aproximativ patru săptămâni la 48 de ore.

Acest credit este esențial pentru creșterea economică, spune Campioni. „Unul dintre foștii mei clienți din Italia – un producător de mașini alimentare – mi-a spus că are o companie dispusă să-și cumpere produsele, dar i-au spus că nu pot cumpăra timp de încă opt luni până când nu economisesc banii.”

„Acesta este un exemplu clar al modului în care IMM-urile sunt uneori departe de bănci și cum un credit bun poate accelera creșterea economică. De îndată ce compania își finalizează investițiile, începe să angajeze muncitori și își va crește contribuția la PIB.”

Avem câteva oportunități grozave de a ne apropia de clienți și de a oferi ceea ce ei așteaptă cu adevărat de la o bancă – Dante Campioni, CEO, Alexbank

Banca se înscrie, de asemenea, într-o tendință generală de vizibilitate. „A fi invizibil și a face tranzacții doar în numerar este o modalitate excelentă de a ascunde profiturile”, spune Campioni. „Autoritățile au creat o mulțime de stimulente fiscale și concedieri fiscale pentru a încuraja IMM-urile să devină vizibile. Facem parte din acest plan general de a face aceste companii să iasă din economia gri.”

Egiptul a adoptat, de asemenea, o nouă legislație pentru a simplifica birocrația și a încuraja digitalizarea. „Mai sunt câteva etape de atins”, spune Campioni, „dar voința este acolo, iar autoritățile sunt foarte susținătoare”.

Egiptul a investit masiv în infrastructură. De exemplu, spune Campioni: „Când am ajuns, o mare problemă era electricitatea. Acum țara semnează acorduri cu Grecia pentru a exporta energie electrică și încearcă să exporte și în Arabia Saudită sau în Sudan.”

Italia și Egiptul sunt destul de asemănătoare prin faptul că ambele sunt dominate de IMM-uri mai degrabă decât de marile corporații – Dante Campioni, CEO, Alexbank

Există inițiative de transport pentru zonele urbane și se construiesc noi orașe inteligente, inclusiv o nouă capitală inteligentă.

Vârsta medie a populației Egiptului este scăzută – aproximativ 60% au mai puțin de 30 de ani și 80% au sub 45 de ani – deci penetrarea smartphone-urilor este mare. Acest lucru face ca țara să fie favorabilă dezvoltării serviciilor digitale.

„Nu totul este perfect și, desigur, există obstacole”, spune Campioni de la piața egipteană, „dar îmbunătățiri mari au fost realizate și sunt planificate. Această piață poate fi interesantă și atractivă pentru multe corporații străine.”

Distribuie articolul

Mai multe articole

Vietnam: o noua platforma pentru business-ul italian
Cum au modelat banking-ul Italia si New York-ul
Singapore: poarta spre creștere
Ai nevoie de ajutor?

Servicii de asistență disponibile non-stop

Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii similare necesare funcționării site-ului, analizării performanței, pentru a-ți oferi conținut personalizat după interese și preferințe, precum și pentru activitatea noastră de publicitate online. (Politica de cookies)